منوی دسته بندی

بررسی فقهی – حقوقی بازاریابی شبکه‌ای

کتاب بررسی فقهی – حقوقی بازاریابی شبکه‌ای

مسائل مالی و اقتصادی همواره با تارو پود زندگی مردم عجین بوده و از ضروریات آن به‌ شمار می‌رود و کمتر کسی را می‌توان یافت که با مسائل مالی و اقتصادی ارتباط نداشته باشد.
دین مقدس اسلام با پذیرش ارتباطات اقتصادی مردم ، بر حلال‌‌بودن روابط و دوری از حرام تأکید فراوان داشته و مســلمانان را از هرگونه معامله حرام و قرارداد باطل منع می‌کند.
به دنبال سؤالات شرعی فراوانی که از دفاتر استفتائات مراجع عظام تقلید درباره فعالیت شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای انجام شده بود، دفتر یکی از مراجع ، در سال 1395 تحقیقی را جهت موضوع‌شناسی فعالیت این شرکت‌ها به مؤسسه فقه اقتصادی ‌‌طیّبات سفارش داد تا با استفاده از مطالعات میدانی و مصاحبه با نخبگان حوزوی و دانشگاهی و نیز مطالعه مستندات و مدارک موجود ، ابعاد مختلف فعالیت این شرکت‌ها شناسایی و سپس با استفاده از مبانی فقهی و حقوقی ، وجوه شرعی و قانونی فعالیت شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای استخراج شود.
کتاب حاضر گزارش پروژه تحقیقی است که در همین راستا انجام گرفته است.

مولف : جواد عبادی
بررسی فقهی - حقوقی بازاریابی شبکه‌ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *